Sıdk-Doğruluk ve Fazileti

Sıdk (Doğruluk) ve Fazileti

Sıdk (Doğruluk) ve Fazileti

Buhârî ve Müslim, İbni Mesud’dan Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğunu rivayet eder:

Doğruluktan şaşmayın. Çünkü doğruluk iyiliğe götürür. İyilik de cennete götürür. Kişi doğru söylediği ve söylemeye devam ettiği sürece Allah’ın yanında sıddîk Daha Fazlasını Oku

0 Yorum

Bestami Hazretlerinin İblisle İmtihanı

Bestami Hazretlerinin İblisle İmtihanı

Bestami Hazretlerinin İblisle İmtihanı

Hazret yola revân olmuş. Yıldızları rehber tutmuş, çölleri aşmış, varmış Mekke’ye. Kabe-i Muazzama’da tavafını etmiş. Hac farizesini bitirmiş, Kabe’nin avlusundan çıkarmış ki bir de baksın Kabe’nin kapısında iblis ! Kapıya yaslanmış, kolunda bileğinden dirseğine kadar at … Daha Fazlasını Oku

0 Yorum

Hifa Hatun Hakkında Bilgiler

Hifa Hatun Hakkında Bilgiler

Hifa Hatun, Kadın sahâbîlerdendir. Medine-i Münevvere’de güzelliği ve ahlâkı ile meşhûrdu. Tevekkül sahibi kazaya rızâ gösteren ve Hazreti Resûlullah’a çok bağlı olup, her sözünü dinlerdi. Âhireti çok düşünüp, hiç aklından çıkarmazdı. Hep ahirete hazırlanıp, ona yarar ameller işlemeye çalışırdı.… Daha Fazlasını Oku

0 Yorum

Allah İçin Ağlamak Güzeldir

Allah İçin Ağlamak Güzeldir

Allah İçin Ağlamak

Meşhûr velîlerden Ahmed bin Ebü l-Havârî (rahmetullahi teâlâ aleyh) buyurdular ki: “Ağlamanın en güzeli ve iyisi, İslâma uygun olmayan amellerle geçirilen ömür için kulun ağlamasıdır.”

Gâziantep velîlerinden Aydî Baba (rahmetullahi teâlâ aleyh) Allahü teâlânın aşkı … Daha Fazlasını Oku

0 Yorum

Hz. Talha Gibi Seveceksin

Hz.Talha Gibi Seveceksin

Hz. Talha Gibi Seveceksin

Seveceksen Hz.Talha gibi seveceksin…!
Nasıl mı? Anlatayım..
Rümeysa’ya aşıktır Talha..
O zamanlar müslüman değil daha..
Yolda giderken bakıyor ki Rümeysa orda..
Duruyor, daha önce Rümeysa’ya dediklerini tekrarlıyor;

“Seviyorum Rümeysa Seni, evlen benimle”..
Rümeysa içten içe beğenmesine … Daha Fazlasını Oku

0 Yorum

Destimal-i Şerif Hakkında Bilgi

Destimâl-i Şerîf Sarayda harikulâde bir gün Millet, geleneğin bağrında yeşerir… Gelenekse, güçlü bir devlet teşkilatlanması ile hayâta geçer… Yaklaşık on asırdır Anadolu’da üstelik açık ya da üstü kapalı düşmanlıklara karşı koyarak yaşamaya çalışıyoruz. Yahyâ Kemâl, Paris’te geçen öğrencilik yıllarında, millet ile vatan toprağı arasındaki bağlantıyı öğrenince Türkmilletinin Anadolu’daki târihini aramaya koyulmuştu. Ona göre 1071 yılında Malazgird’in kilidini açarak Anadolu’ya giren Türkler, bu topraklara yaklaşık on asra dayanan büyük bir mühür vurmuştu. Mühür, aynı zamanda gelenek demekti… Osmanlı Devleti de yaklaşık altı asırda müthiş bir devlet geleneğine imza atmıştı... Bunun adı ‘Hırka-i Saadet Ziyâreti’ ya da “Destimâl-i Şerîf Töreni" idi… ‘Destimâl-i Şerîf’ İstanbul’un protokolde ilk sırada gelen tepesinde Topkapı Sarayı bulunmakta, sarayın kalbi ise ‘Mukaddes Emânetler Dâiresi’nde atmaktadır. Çünkü burada İslâm târihine âit birçok hâtıra yer almaktadır. Yavuz Sultan Selîm 1517 yılında Mısır’ı fethedip halifeliği devralmış ve İstanbul’a dönerken Peygamber Efendimiz’in giymiş olduğu hırkayı da yanında getirerek Topkapı Sarayı’ndaki Mukaddes Emânetler Dâiresi’ne yerleştirmiştir. Osmanlı devlet geleneğinde Peygamber Efendimiz’den kalan emânetlere büyük bir saygı gösterildiği için Mukaddes Emânetler Dâiresi’nde yer alan Peygamber Efendimiz’in hırkası, ramazan ayında düzenlenen bir törenle ziyâret edilir olmuştur. Üstelik bu törene o kadar çok dikkat edilmiştir ki; törene katılacaklardan tutun dâvetlilerin ne şekilde davranacakları ve törene gelirken nasıl giyineceklerine dâir sıkı bir disiplin ya da ‘devlet geleneği’ ortaya çıkmıştır. Her yıl ramazan ayının on beşinci günü düzenlenen törende, Peygamber Efendimiz’in mahfazası içinden çıkartılan hırkası üzerine konulan mendiller dâvetliler tarafından öpülür ve kendilerine öptükleri mendiller hediye edilirdi. İşte bu mendillere ‘Destimâl-i Şerîf’ denilmektedir… Osmanlı Devleti’nin târih sahnesinden çekildiği 1922 yılına kadar bu tören devam etmiştir. Üstelik Osmanlı pâdişâhları Dolmabahçe Sarayı ya da Yıldız Sarayı’nda ikamet etmeye başladıklarında bile bu gelenek unutulmamış, ramazan ayında pâdişâhlar Topkapı Sarayı’na giderek Mukaddes Emânetler Dâiresi’ni ziyâret etmiş ve iftarlarını burada yapmışlardır. Mukaddes Emânetler Dâiresi’nde temizlik Devletin zirvesinin katılacağı böylesi büyük bir tören için elbette günler öncesinden hazırlık yapılması gerekir. Bu yüzden Topkapı Sarayı’ndaki Gülhâne’de yetiştirilen güllerden elde edilen gül suyu ile ramazan ayında Mukaddes Emânetler Dâiresi temizlenirdi. Osmanlı pâdişâhları, ellerine aldıkları sünger ile Peygamber Efendimiz’in hırkasının içinde bulunduğu mahfazayı gül suyu ile silerken diğer saray görevlileri de dâirenin çini duvarlarını baştan aşağı temizleyip Mukaddes Emânetler Dâiresi’ni ziyârete hazır hâle getirirlerdi. Devlet geleneği devam ediyor Târihin tozlu sayfaları arasında dolaştığımızı zannetmeyin… Osmanlıdan devralınan Türk devlet geleneği devam ediyor! Köksüz bir millet değiliz ki ‘gelenek’ nedir diye soralım… Ramazan ayında Mukaddes Emânetler Dâiresi yine gül suyu ile temizleniyor, Peygamber Efendimiz’in hırkası devlet büyükleri ile kanaat önderleri ve aydınlar tarafından ‘el pençe dîvan’ durularak ziyâret ediliyor ve asırlık an’ane yaşamaya devam ediyor… [Hasan Eren Ulu, Türkiye, 01.07.2016] O zamanda yaşayan hayırseverlere, yoksulları doyuranlara, öğrencilere burs verenlere, okullar, hanlar, kervansaraylar yaptıranlara Topkapı Sarayı’ndan bir davetiye gönderilirdi, Ramazan’ın on beşinci günü Topkapı Sarayı’nda yapılan destimâl programına çağırılırlardı. Bu davetiyeyi alanlar memleketlerinden Saray’a, hacca-umreye uğurlanır gibi uğurlanırlardı. Ramazan’ın on beşinci günü diğer davetlilerle beraber destimâl odasında toplanıyorlardı. Âlemlere Rahmet Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) hırkası altın sandıkla getiriliyordu… Getirenler Enderun talebeleriydi, bütün hizmeti onlar yapıyordu. Sandık salevât-ı şerifelerle açılıyor, içinden altın çekmece çıkıyor, sonra bu çekmece de açılıyor, içinden Fahr-i Kâinat Efendimiz’in…

0 Yorum

Mevlevi Ayini Nasıl Yapılır?

Mevlevi Ayini Nasıl Yapılır ?

MEVLEVİ AYİNİ:

Mevlevîler’in zikir törenlerine verilen ad. Mevlevî âyini yahut kısa adıyla semâ, tasavvuftaki devran anlayışına uygun biçimde Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin, bulunduğu dinî toplantılarda duyduğu vecd ve zevk eseri olarak herhangi bir usul ve kaideye bağlı kalmaksızın zaman zaman yaptığı … Daha Fazlasını Oku

0 Yorum